Mencari sesuatu? Taipkan di sini kemudian tekan search

Custom Search

Tuesday, December 22, 2009

Bahagi RM5.4j secara faraid


SHAH ALAM: Mahkamah Tinggi Syariah di sini, semalam menetapkan 13 Januari tahun depan untuk kes pelakon dan model, Sharmaine Farouk Ahmad Farouk bagi pembahagian harta secara faraid berhubung harta bapanya, Allahyarham Tan Sri Ahmad Farouk Isahak yang bernilai lebih RM5.4 juta.

Hakim Syarie Muhammad Adib Husain menetapkan tarikh itu bagi pelakon berkenaan memanggil dua saksi termasuk abang serta kakaknya untuk memberi keterangan di mahkamah.

Peguam syarie, Ahmad Nazib Johari, yang mewakili Sharmaine Farouk, 38, berkata, kes anak guamnya itu ditangguhkan pada tarikh berkenaan untuk memanggil saksi iaitu kakaknya, Serena dan abangnya, Ahmad Rezal bagi memberi keterangan sebelum mahkamah mengeluarkan perintah bagi menentukan hak mereka.

“Permohonan secara faraid itu susulan permohonan pengesahan pemberian harta (hibah) yang lebih setahun menjadi pertelingkahan sebelum semua pihak akur menyelesaikannya secara faraid.
“Anak guam saya memfailkan permohonan faraid itu pada 5 November lalu bagi harta peninggalan membabitkan wang, hartanah, saham dan rumah yang bernilai lebih RM5.4 juta,” katanya.

Menurutnya, arwah meninggal dunia 14 Disember 2005 akibat sakit jantung.

Sebelum ini, Ahmad Rezal anak ketiga daripada enam beradik itu tidak bersetuju dengan pemberian harta secara hibah dan mendakwa ia sengaja diada-adakan kelima-lima plaintif serta menuntut supaya harta berkenaan dibahagikan secara faraid.

1 comment:

  1. Titanium trim hair cutter | Home » Titanium-Arts
    The top titanium titanium exhaust trim hair scissors will work great for your home decor projects and titanium sheets is suitable for all types of projects. Learn more about the babyliss pro nano titanium quality of smith titanium the tube supplier

    ReplyDelete